Hvor går jeg hen med klage over varmeregnskabet?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvor går jeg hen med klage over varmeregnskabet?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10825
      Susanne 3483
      Medlem

      Hej!
      Da det fremgik af min varmeregning (fjernvarme), at min andel af ejendommens samlede varmeudgift var steget med næsten 100% – og nu udgør 22.000 kr. årligt for 3 værelser – på trods af et uændret forbrug, sendte jeg en indsigelse til ejendomsadministationen (privat lejemål). Jeg har nu fået et skriftligt svar tilbage fra Ista (dem der aflæser varmen)om at denne stigning skyldes varmeværkets prisstigning. I flg. varmeværket er varmen steget med 8 %, hvilket ikke kan forklare den merudgift jeg er blevet pålagt at betale. En telefonisk henvendelse til Ista har heller ikke ført til nogen uddybende logisk forklaring, snarere tvætimod. Hvordan kommer jeg videre med min indsigelse? Hvor kan jeg henvende mig med en klage? Kan ikke se at huslejenævnet har noget med varmeregnskabsager at gøre. Tak for en super brevkasse

      Dbh

      Susanne

    • #10826
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Du skal gøre indsigelse inden 6 uger efter at du har modtaget varmeregnskabet og begrunde din indisgelse f.eks. med det du har skrevet ovenfor.

      2) Udlejer har så pligt til at indbringe sagen enten for Huslejenævnet (hvis det er privat udlejning) eller Beboerklagenævnet (hvis det er almen udlejening)

      3) Bor du privat kan du måske få din leje nedsat, med henvisning til, at den gældende leje er for høj i forhold til det lejedes værdi på grund af den høje varmeudgift.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.