Hvem skal melde flytning til el-selskabet?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvem skal melde flytning til el-selskabet?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13689

      Jeg har været bosiddende i en lejebolig ejet af en boligforening siden marts 2010. Denne lejlighed fraflyttede jeg tilbage i Oktober 2013 og finder først ud af nu (1. februar 2014) at jeg stadig betaler acconto el på min gamle adresse. Jeg har aldrig aktivt tilmeldt mig el og er derfor noget forundret over at det nu tilsyneladende er mig pålagt, at opsige en aftale jeg ikke selv har indgået. Kan det være rigtigt?

    • #13690
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, det kan ikke være rigtigt. Der står ikke noget i almenlejeloven om, at lejer har pligt til hverken at tilmelde sig elselskabet eller framelde sig. Normlt er det udlejer der foretager aflæsning af elmålere ved flytninng

      Men du er sellv ansvarlig for hvilke betalinger der bliver trukket fra din bankkonto. Du skal derfor straks få stoppet den automatiske overførsel. Samtidig skal du meddele elselskabet om hvornår du er flyttet. Om du kan få pengene tilbage fra elselskabet afhænger af om måleren er blevet aflæst af enten dig eller boligforeningen ved din flytning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.