Hvem hæfter for tilbagebetaling af depositum?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvem hæfter for tilbagebetaling af depositum?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13649

      Hej!

      Jeg opsiger i september min lejlighed, til udgangen af december måned. Herefter flytter jeg ud af lejligheden, afleverer nøgler og får afholdt flyttesyn d. 15. november 2013.

      Herefter hører jeg intet fra min udlejer. Jeg rykker udlejer for svar, men får blot besked omkring at jeg hæfter for lejligheden til udgangen af december måned, og man derfor først herefter vil afregne depositum.

      Nu er lejligheden i midlertid blevet solgt til en anden udlejer her i starten af januar måned, og den gamle lejer henviser til den nye, og den nye henviser til den gamle.

      Jeg har på intet tidspunkt fået besked om hvad der skal istandsættes, ej heller hvad det vil koste, eller har kostet.

      Hvem hæfter for tilbagebetaling af mit depositum? Er det den nye eller den gamle udlejer?

      Grunden til at jeg spørger, er at jeg vil vide hvem det er jeg skal indbringe for huslejenævnet.

    • #13650
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er altid den til enhver tid værende ejer, der har pligt til at tilbagebetale depositum. Det er derfor ham, du skal klage over til Huslejenævnet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.