Hvad kan jeg gøre?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10531
      Andrea 2116
      Medlem

      Jeg bor til leje i en villalejlighed på 85 kwm, kælder og første sal.
      Udlejer har siden 3 mdr efter jeg flyttede ind, været i gang med at udgrave og renovere sin del af kælderen. Problemet er bare at til vinter rev de al isolering ned under mine gulve, fjernede gulvlister under min dør i kælderen ind til mit værelse og lavede et stort hul i gulvet i min gang så der kom kold luft ind fra alle ender og kanter i min lejlighed, plus blev der slukket for radiatorerne den første halvdel af døgnet, fra sep til marts.
      Der er en brændeovn i stuen, men den kan umuligt varme boligen op.
      Arbejdet har stået på i 1,7 år og ingen af de her ting er blevet ordnet. Jeg har pga stort hul i gangen og stort mellemrum mellem gulv og dør fået en hel masse støv og støj ind i min lejlighed og gentagende henvendelser til udlejer, som også selv bor i huset, har ikke hjulpet. Efter udgravningen i kælderen, er en væg sunket ned og det har efterladt store revner i væggen flere steder og fugt i hjørnerne.
      Nu flytter jeg så ud til efteråret, men jeg synes jeg har betalt alt for meget i husleje det år renoveringen har stået på, da det kun har forværret lejlighedens stand.

      Den er som sagt 85kwm og huslejen er 7500 plus vand og varme.
      Er der nogen steder man kan klage eller få hjælp?

    • #10532
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, du kan klage til Huslejenævnet i din kommune. Huslejenævnet kan dog kun i visse tilfælde sætte lejen ned med tilbagevirkende kraft. Det kan være, at du er nødt til at anlægge en boligretssag om forholdsmæssigt nedslag i lejen. Start med at kontakte den lokale lejerforening for at få nærmere rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.