Hvad er det med disse udlejere!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hvad er det med disse udlejere!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13598
      DG 5212
      Medlem

      Jeg vil gerne flytte fra den en lejlighed til en anden, men synes lige jeg er ved at blevet behandlet lidt dårligt af begge udlejere!

      For det første har mit nuværende udlejer sagt at ikke jeg måtte selv finde en der kan udleje mit værelse, at jeg skal jeg betale for hele opsigelseperioden

      (selvom udlejerens søn bor i den samme bolig og har flere gang sagt at han gerne vil overtage mit værelse efter at jeg er flyttet)

      For det andet vil den nye udlejer ikke del boligstøtte med mig da han ikke tager et acconto beløb til el regninger osv. jeg skal også betale 60% af hele husleje beløbet selv om vi deler lejligheden

      Heldigvis har jeg hverken sagt op eller skrivet under på noget, men hvad er det med disse udlejere!

    • #13599
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, udlejere er ofte besværlige at komme overens med. Som lejer skal man helst kunne henvise til en paragraf, der giver en konkrete rettigheder. Det er svært for mig rådgive dig, da jeg ikke kan se om du bor i et værelse eller en lejlighed. Dette har stor betydning for bytteretten, som kun gælder for lejligheder, og selv her er der begrænsninger.

      Det er bedst at du melder dig ind i en lejerforening og får konkret rådgivning af en sagsbehandler.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.