Husorden og ekstraordinært beboermøde

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Husorden og ekstraordinært beboermøde

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9710

      Vi er en del beboere der ønsker husorden ændret, så vi kan få lov at holde en lille hund pr. husstand, såfremt den ikke er til gene for andre, holdes i snor, ikke er i gården og ejer samler op efter hunden. Overholdes dette ikke vil tilladelsen inddrages, ligesom ved den katte tilladelse vi allerede har. Nu er vi på forskellig vis blevet modarbejdet af bestyrelse og Driftsleder, men vi har alligevel fået 25 % af beboernes underskrifter til at afholde ekstraordinært beboermøde. Nu er mit spørgsmål så: Kan det være rigtigt at husorden kan stemmes om ved urafstemning og er dette lovligt i forbindelse med ekstraordinært beboermøde, hvor 25% allerede har givet udtryk for at de ønsker det til afstemning til et møde, hvor man kan diskutere tingene. I dag er der netop kommet forslag fra en beboer om at vi skal stemme som dette på mødet.
      Vi fik af bestyrelse og driftsleder at vide at vi skulle have 25% af beboernes underskrifter, så ville vi få et demokratisk møde, hvor vi kunne fremlægge vores forslag. Urafstemning begrundes med at forslagsholder mener at hundehold direkte vil påvirke alle beboere og det derfor er et meget vigtigt forslag og at det kan være ikke særlig mange dukker op.Men husorden er jo per. definition noget der påvirker andre beboere, derfor er det i husordenen, så jeg kan ikke se det med hund er anderledes.
      Med til sagen hører at bestyrelsesformanden selv har en kat for meget og at en suppleant i bestyrelsen har en hund der er klaget over fordi den hyler. Denne hundejer har fået at vide hun er næste i listen til at få en lejlighed på den anden side af gaden hvor man godt må have hund. Jeg har selv en hund der har boet hos min mor i syv år pga. denne husorden og jeg fik en blank afvisning da jeg spurte KAB om en anden lejlighed, hvor jeg måtte have hund. Det er derfor fristende for mig trods en nedstemning at tage min hund hjem, da den er mere som en kat og hverken gør eller larmer. Kan de virkelig kræve urafstemning? Og kan de smide mig ud med en hund der ikke larmer, men ikke de to fra bestyrelse, der har henholdsvis en kat for meget og en hylende hund? Jeg fik et meget ubehageligt “trussels” brev fordi jeg havde den hjemme og passede den et par dage, hvor der stod jeg ikke måtte passe en hund. Driftslederen henviste til husorden med tekst, der slet ikke findes i husordenen. Vi er derfor en del beboere herude som ikke har tillid til bestyrelse og driftslederen. Vores bestyrelse er en samling alkoholikere som står på hjørnet og drikker hver dag, men det er jo selvfølgelig ikke relevant.
      Forøvrigt synes jeg husdyrhold er en menneskeret og bør tillades, så længe det ikke generer andre, men jeg har nummer to barn på vej og er selvfølgelig bange for at blive smidt ud, men mener at jeg ligesom den anden hundeejer bør tilbydes andet lejemål, selvom jeg ikke er i bestyrelsen(endnu), såfremt vi ikke får vores forslag igennem. På forhånd tak.

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.