Huslejen ikke trukket via PBS

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Huslejen ikke trukket via PBS

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12159
      Mette Jensen
      Medlem

      Hej,

      Jeg er flyttet til en ny lejlighed 15 april. Jeg betalte der via fi kort for husleje samt depositum frem til d 01.07.2012.
      Jeg tilmeldte samtidigt min husleje til betalingsservice. D. 12.07 modt jeg en rykker for manglende betaling af husleje med gebyr som jeg betalte med det samme. Jeg forsøgte telefonisk at få kontakt med min udlejer men mødte en tlf svare med at kontoret var ferie lukket i hele juli. For at få afklaret PBS problematikken skrev jeg en mail til dem. Jeg er klar over at jeg selv har pligt til at sørge for mine regninger bliver betalt og betalte derfor også rykkergebyret. I slutningen af juli kontaktede jeg min bank få at få bekræftet at min husleje var korrekt tilmeldt. Dette bekræftet de og oplyste samtidigt at de ikke overførte pengene men at boligselskabet selv skulle sørge for at hæve pengene. Nu er jeg hjemvendt fra 14 dages ferie og har konstateret at der endnu engang ikke er betalt husleje med en rykkerskrivelse og gebyr i postkassen. Jeg har i dag betalt huslejen men ikke rykkergebyret da jeg mener at det delvist er min udlejers fejl. Jeg har endnu engang sendt en mailk til dem men forventer ikke svar da de ikke har svaret på den tidligere mail.

      Hvad er mine rettigheder og kan min udlejer opsige lejemålet pga manglende betaling af rykkergebyr?

      På forhånd tak.
      Mvh Mette

    • #12160

      Hvis jeg var i din situation, ville jeg skynde mig at betale rykkergebyret også, men mærk indbetaling “betales med forbehold” og send dem samtidig en mail eller fax, hvor du kort fortæller hvorfor du ikke mener at det er rigtigt at afkræve dig gebyret, samt at du forventer at få det tilbagebetalt, når har konstateret, at du har ret.  Samtidig bør du kontakte en af vores lokale lejerforeninger, for jeg vil anbefale dig at opsøge videre assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.