Huslejekompensation

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14508

      Hej

      Jeg har i knap 3 måneder haft rotter i min lejlighed på 2. sal. En lejlighed der er helt nyrenoveret.
      Jeg har været i løbende dialog med boligforeningen, der gentagne gange har været på besøg for at skille hele mit køkken fra hinanden, gulvet er blevet brækket op og vægge er der borret huller i. Alt dette er udbedret igen. Jeg har også været genhuset i en uge, hvor jeg fik tilbudt en 1 vær. lejlighed til mig og mine to børn.
      Rotterne har ødelagt en del inventar, herunder også min sofa, som jeg har købt i maj 2014 ifm indflytning.
      Dette tænker jeg er en erstatningssag med boligforeningens forsikring??

      Mit spørgsmål er, at nu har jeg levet i knap 3 måneder med rotter i mit hjem, haft fælder stående overalt og været nødt til at være over mine børn hele tiden så de ikke får fødderne i fælderne (de er 3 og 6 år) Jeg har været genhuset, men da genhusningen kun kunne stå på i en uge, har jeg været nødsaget til at bo sammen med rotterne på trods af at jeg både kunne høre og se dem. Hertil skal siges at der også er fanget en stor rotte i mit hjem, levende.

      Kommunen har været inde over, og ligeledes har rottefirmaet Rentokil.

      Jeg synes det er rigtig bittert at jeg i 3 måneder har betalt fuld husleje på 7000 kr. uden nogen former for kompensation, ej heller for mit ødelagte indbo. Hvad kan jeg forlange i huslejekompensation for de 2,5 måned jeg har været plaget af rotter?
      Kan jeg forlange at jeg vil have min husleje fuldt refunderet for de seneste 3 måneder, da jeg kun har fået tilbudt genhusning i en uge og derudover boet i en lejlighed der har været direkte sundhedsskadelig?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.