Huslejebetaling i opsigelsesperioden.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Huslejebetaling i opsigelsesperioden.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10983
      Arne Bank
      Medlem

      Hej med jer.

      Har lige et spørgsmål vedr. huslejebetaling.

      Jeg ville fraflytte min lejlighed og sendte min opsigelse mandag d. 3 okt. 2011

      I §2 i lejekontrakten står der:

      “Opsigelse: Medmindre andet er aftalt og anført i kontraktens § 11, kan lejer opsige lejeaftaler om
      beboelseslejligheder med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag.”

      Hvad menes der egentlig med ovenstående og hvor længe skal jeg betale husleje?

      Jeg er flyttet.

    • #10984
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Da du har sendt din opsigelse den 3 oktober, gælder opsigelsesperioden fra 1. november og 3 måneder frem. Du skal altså betale husleje for november, december og januar.

      Udlejer skal dog bestræbe sig på at genudleje lejligheden hurtigst muligt. Hvis han får en ny lejer, skal du kun betale frem til det tidspunkt, hvor den nye lejer begynder at betale leje. Hvis udlejer overhovedet ikke foretager sig noget for at genudleje lejligheden i din opsigelsesperiode, kan du kræve at få refunderet lejen i hele denne periode.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.