husleje plus vandaflæsning.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen husleje plus vandaflæsning.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13180
      Belinda 4816
      Medlem

      Hej
      Min kæreste og jeg har lejet et hus i over jerstal i vojens 6500.
      Mit spørgsmål er om huslejen stemmer over ens med boligen. vi giver 4675 om måneden hvor 500 af dem er til a conto vand og 275 er til renovation (er dette forresten lovligt at tilføje renovation?)
      huset er 98 kvm der er 3 værelser med et badeværelse som ca. er fra 1970 og det sammen men køkkenet.

      Vandet går over huslejen som er de 500 kr a conto. Men der sidder en vandmåler i bryygerset hvor vi selv kan holde øje med vandforbruget, har hørt et sted at hvis man har en vandmåler må vandet ikke betales over huslejen men skal indberettes direkte til vandværket selv er dette korrekt?

      MVh
      Belinda & Carsten

    • #13181
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Renovation: Det er ulovligt at opkræve renovation ved siden af huslejen. Renovation er altid inkluderet i huslejen.

      Vand: Vand må gerne opkræves ved siden af huslejen. Det forudsætter dog, at der er lovlige vandmålere til alle lejemål i ejendommen, og at der 1 gang om året udarbejdes et gyldigt vandregnskab.

      Lejens størrelse: Meld jer ind i Haderslev Lejerforening. De kan hjælpe med at vurdere om lejen er i orden og med at få renovationspengene retur. Find adressen under “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.