Husleje og depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11656

      Jeg har opsagt min lejlighed og i følge lejekontrakten er der tre måneders opsigelse. Jeg har betalt et depositum, svarende til tre måneders husleje og altså ikke betalt tre måneders forudbetalt leje. Jeg fraflyttede lejligheden en måned efter opsigelse, men har ikke afleveret nøglen. Og har ikke gidet lavet en aftale med udlejer om at besigtige lejligheden.
      Jeg har heller ikke betalt husleje, siden jeg opsagde lejligheden.
      Udlejer vil ikke gå med til at jeg “bor”mit depositum op. Udlejer har flere gange henvendt sig per telefon, sms og mail at jeg ikke har betalt husleje. Udlejer har givet mig flere chancer for at betale og jeg har hver gang sagt jaja, jeg betaler hurtigst muligt, men egentlig uden at mene det. Jeg synes udlejer er dum og uretfærdig. Jeg har truet med vold og død i telefonen og jeg har en voldsdom fra tidligere. Jeg er holdt op med at svare på telefon og mail, da jeg ikke gider at svare på noget.
      Jeg har godkendt og underskrevet lejekontrakten, er det så bindende?
      Kan udlejer tvinge mig til at betale husleje i de tre måneder?
      Kan udlejer beholde mit depositum til alt vedrørende lejligheden, er i orden?
      Udlejer har sagt at depositummet bliver afregnet når opsigelsesperioden er gået, nøglen er afleveret og diverse er målt af og afregnet. Men udlejer lyver sikkert og prøver at snyde mig!
      Udlejer har hele tiden været flink og retfærdig men ikke nu, hvor jeg ikke gider betale husleje to steder. Ja, for jeg har fået en anden lejlighed. Skal jeg vel betale?

    • #11657

      Ud fra det du oplyser, har du efter al sandsynlighed virkelig kvajet dig, men for at kunne svare reelt og konkret på dine spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen. Vi er reelt ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.