Husleje kompensation?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12376

      Pga. et gennemtæret rør i krybekælderen i mit lejede rækkehus, har jeg nu i 10 uger haft et stort (1kvm) hul i gulvet i køkkenet OG en affugtermaskine på størrelse med en stor vaskemaskine kørende hele døgnet.Den larmer højlydt og jeg har måtte anskaffe mig et lille TV til at have ovenpå, da støjen er mindst dér.
      Mit eget betalte tapet, sat op i december 2011, er revet ned og køkkenet ligner en byggeplads. Har jeg mulighed/krav på at få noget kompensation i huslejen. Jeg har ikke kunne have gæster i 10 uger, har måtte holde min fødselsdag ude og en “biting” er, at jeg er ved at få mig en mindre depression over dette roderi. Her flyver med Rockwool. Jeg påpegede allerede i marts, at mit nye tapet var sort og virkede vådt, men først i maj kom der reaktion fra boligkontorets side. Jeg kan ikke være væk fra mit hus mere end 10 timer, da beholderen så løber over. Fjerner ca. 18 liter i døgnet, nu på 11. uge. Der kommer en ung mand – efter, at jeg skriftligt klagede over, at der ligesom ingen var, der tog nogen form for aktiv handling efter, at affugteren var placeret i maj – hver uge og måler fugtigheden i væggen. Den falder uendelig langsomt. Er stadig nær 100% ved panelerne og er faldet oppe i væggen fra 60-50-45- 40% En form for kompensation KUNNE måske hjælpe på mit humør p.t. Fra alle sider får jeg at vide, at sådan skal jeg da ikke finde mig i – men hvad Søren skal jeg gøre ? Er der en pris for et svar, betaler jeg gerne. Måske er det forkert sted, jeg har henvendt mig, men så ville jeg blive glad for at blive dirrigeret videre til den instans, jeg så skal henvende mig til. Med venlig hilsen Dorrit Tellerup

    • #12377
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har ret til at få et forholdsmæssigt afslg i lejen, så længe en mangel forringer lejemålets værdi. (Lejelovens § 11, stk. 2). Der er også mulighed for at kræve erstatning, hvis man har direkte ekstraudgifter. Som regel kræver det, at man anlægger sag ved boligretten, og du skal derfor have en lejeretskyndig advokat.

      Spørg i den lokale lejerforening om, hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.