Husleje høj

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12854
      Thomas 4481
      Medlem

      Håber i kan hjælpe en ulykkelig lejer.

      Jeg bor i Borup i en 2v på 47 kvm. og betaler 4900 kr. om måneden blandt andet for tv3 og kun tv3 som der er sne på og ikke kan ses til 45 kr om måneden på trods af jeg har boxer..

      Syntes det er alt for højt til de muligheder jeg har. Mit køkken er et lille te køkken med to kogeplader.

      Mine radiatorer virker ikke … men det mener husværten de gør, og vil ikke lave noget.. kun den ene kogeplader virker og han siger han har kontaktet elektriker men intet sker.

      Mine vinduer er meget utætte samme er min hoveddør. min dørtlf virker ikke . trods adskillige på mindelser. er studerende og vil meget gerne flytte, men indskud til noget andet er umuligt.

      Jeg flyttede ind fordi … mit arbejde er ved siden af … og vidste lejligheden kostede hvad den kostede . men ikke at der var så mange fejl 🙁

      Hvad gør jeg ,, kan huslejen sænkes?? eller kan jeg gøre krav på noget.

    • #12855
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har krav på at få udbedret de mangler, der er. Når man betaler en så høj husleje, har man selvfølgelig krav på, at radiatorer og kogeplader virker. Du kan indbringe sagen for huslejenævnet og få dem til at give udlejer påbud om at udbedre manglerne.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.