Husleje for et fremlejet værelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Husleje for et fremlejet værelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10471
      Karina 2062
      Medlem

      Hej,
      Jeg har boet i et fremlejet værelse i kbh og jeg vil høre om der er en forældelsesfrist paa at starte en sag mod en udlejer ang. betaling af for høj husleje?

      Men kan du fortælle mig hvad en ok husleje er per m2/per år i kbh for et fremlejet værelse i en ældre byfornyet ejendom (i 2003)? Tælles fællesarealer med?

      Udover husleje havde vi hver en møbelkontrakt via udlejers onkel. Er det lovligt?

      Håber du kan hjælpe med mine spørgsmaal.

      Med venlig hilsen,
      Karina

    • #10472
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går ud fra, at der er tale om en enkeltværelse, der er en del af udlejerens egen bolig (altså ikke et klubværelse). I så fald er der en forældelsesfrist på 1 år fra indflytningstidspunktet eller det tidspunkt, hvor lejen sidste gang blev forhøjet.

      Jeg kender ikke huslejeniveauet i København. Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i Amager Lejerforening. (Se i menuen under Lejerforeninger), som kan rådgive herom. En andel af fællesarealer tæller som regel med i værelsets areal.

      “Møbelkontrakten” kan måske være ulovlig. Spørg i lejerforeningen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.