husleje-opsigelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12598

      Hejsa

      Jeg har haft skimmel i min lejlighed i flere år. I efteråret d.27.09.12 sagde jeg min lejlighed op pr. 31.12.2012 p.g.a dette. Jeg har rykket udlejer i adskillige mails og telefonsamtaler om at få skimlen ordnet men intet er sket. Nu er udlejer så gået konkurs og en ny udlejer overtager pr.01.01.2013. Mit spørgsmål er: Kan den nye udlejer kræve at jeg skal betale ekstra husleje i januar, da han som han siger ikke kan nå at udbedre skaden og gøre lejligheden udlejningsklar i dec.??? (der er en paragraf i kontrakten, som siger at 1 måned før udflyning skal der være et møde imellem udlejer og lejer)

      Venligst Martin

    • #12599
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke udtale mig sikkert om din sag. Det kræver en egentlig sagsbehandling, hvor man ser kontrakten og får nærmere oplysninger om lejemålet, og det kan vi ikke gøre her i brevkassen.

      Den nye udlejer kan gøre krav på istandsættelse for din regning inden for 14 dage fra din fraflytning. Hvis du skal kunne tvinges til at betale leje udover opsigelsesperioden, skal dette være udtrykkeligt aftalt i din kontrakt.

      Hvis du har gode beviser på at der er skimmel i lejligheden, kan du gå til boligretten og kræve forholdsmæssigt afslag i huslejen i den periode lejligheden har været mangelfuld.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.