hus og have

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9347
      Anonym
      Gæst

      Hvad er man forpligtet til at holde udenfor det hus man har lejet? jeg har sagde til udlejer , at jeg gerne vil gå i haven, da jeg godt kan lide det. Men hvad kan de forlange?
      Huset står helt åben til naboer og vej, så det er ikke hyggeligt i haven,jeg har ikke lyst til at være der. Vi havde på et tidspunkt aftalt, at de skulle lave en indhegning, men i stedetfor plantede de en hæk , og det tager jo et par år inden det gror op. Nu vil de gerne have at jeg klipper den, ligesom de gerne vil have at jeg slår græsset, men jeg fik aldrig den lovedegræsslåmaskine, som de selv sagde at de er forpligtet til at stille til rådighed, det har de nu ændret mening om. Hertil kommer at haven hele sidste sommer var gravet op og fuld af sand fordi det udlejede ikke var færdigt da jeg flyttede ind (det er privat), hertil kommer at der ikke er et ordentlig trappetrin ned.
      Udlejer lovede også at rydde op i det skur der er til opbevaring. Men det er ej heller sket.
      Hvad kan de forlange jeg skal gør udendørs?
      Skal jeg selv ud at købe haveredskaber og græsslåmaskine?
      Skal jeg slå græs og klippe hæk? (vil gerne men ikke under de omstændigheder der er nu)
      skal jeg selv sørge for vand til havevanding, f,eks bære det ud indefra?
      Kan jer forlange at der er et redskabsskur til haveredskaber, havemøbler og cykler.
      Skal jeg holde fortovet fri for sne/is om vinteren?
      Tak for brevkassen.
      mvh a.

    • #9348

      Hvis ikke det udtrykkeligt er aftalt i lejekontrakten, har du som lejer slet ikke pligt til at vedligeholde noget uden lejemålet, heller ikke haven. – Det afhænger altså af kontrakten.

      Det er bestemt muligt at besvare dit spørgsmål herudover, men lige nu har vi ikke alle de nødvendige oplysninger: For at svare på denne type spørgsmål må man nemlig have en lang række yderligere specifikke oplysninger, som ikke fremgår af din mail. Reelt er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.

      Derfor vil vi anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening.

       

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.