Hurtigt svar, for går igang nu

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hurtigt svar, for går igang nu

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11387
      Mirka 3076
      Medlem

      hejsa..
      Jeg er lidt forvirret, da jeg har været på lejerforeningen i odense (lidt sur dame)hun mente bare jeg skulle vælge at flytte NU pga skimmelsvamp..
      1: jeg ved jeg betaler ALT for meget i husleje
      2: jeg har MEGET skimmelsvamp i boligen, da der ingen hulmurs isolering er her, så vores hus er MEGET MEGET kold, der er så koldt her at vi er begyndt at sove ude, for væggene sluger alt varmen.
      3: min kærste har nu forhøjet sin astmanedicin, og vi skal simpelhen væk fra boligen NU.
      4: vores lejekontrakt er udløbet i 2011
      jeg hendvendte mig til lejerforeningen odense, og havde håbet på at hun ville sige at der nok skulle være en løsning på det her, men hun sagde at hun ville vælge at bruge energien på at komme væk fra huset nu, pga helbredet… MEN MEN MEN vi har jo ikke til et nyt indskud NU, og jeg troede at kommunen skulle genhuse os, men det kan så åbenbart tage meget lang tid inden de gør det, og ja det kan vi jo nok ikke vente på..
      Sikke en håbløs situation vi er i..
      Hvad vil DU råde os til at gøre LIGE NU… jeg kan sagtens både skrive flotte breve og tale en ordentlig snak, så skal jeg gå på kommunen nu, borhva, og kan vi få fri proces??

    • #11388
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Danmarks Lejerforeninger har ingen lejerforening i Odense. Det er derfor svært for mig at henvise dig til en anden lejerforening end den, du allerede har været i. Måske kan du bruge følgende råd:

      Ang sundhedsfare i boligen: Skriv til kommunaldirektøren i din kommune og anmod om, at der bliver sat en undersøgelse igang. Du skal henvise til nedenstående vejledning, som efter sin titel drejer sig om fugt og skimmelsvamp. Vejledningen gælder dog også tilfælde som dit. Du kan læse vejledningen ved at klikke på linket.

      Angående lejens størrelse: Du kan selv indbringe en sag for huslejenævnet for at få huslejen sat ned. I visse tilfælde kan dette ske med tilbagevirkende kraft fra indflytningstidspunktet eller fra det tidspunkt, lejen sidst blev forhøjet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum.

      https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=121028

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.