Hoveddøren kan ikke låses

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Hoveddøren kan ikke låses

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10929
      DG 5212
      Medlem

      Jeg deler lejlighed med to andre. Hver lejer har sit eget værelse med smæklås på døren. Vi deler køkken og bad. Lejligheden ligger på føste sal, og hoveddøren til lejligheden ligger op af trapperne. Døren til lejlighed kan man ikke lås (udlejeren har fjernet nøglen). Hoveddøren til huset kan låses, men den giver adgang til 2 lejligheder (vores og stue etagen). Problemer er at på den dør er der ikke smæklås på, og nogen gang står den ulåst.
      Fordi der har været en del inbrud i nordsjælland, er jeg bange for vi får indbrud. Forsikringsselkabet siger selvfølgelig at hvis døren til lejligheden står åben, er der ingen udbetaling.
      Jeg har spurgt udlejeren flere gang om vi måtte have en smæklås sat på hoveddøren ind til lejligheden men de siger nej fordi hvert lejemål har sit eget værelse med lås på.
      Ind i køkkenet er der plads til sofa og fjernsyn, hvor vi tit sidder og hygger os. Men det vil sige at hvis der kommer en tyv ind i lejligheden kan han bare tage fjernsynet, og hvad ellers han har lyst til.
      Kan det være rigtig at udlejeren nikker at sæt lås på hoveddøren, og siger at vi kan nøjes med hvad vi har?
      Hvad hvis jeg selv installer en lås på døren? Må jeg det?
      Glæder mig til at høre fra jer.
      Hilsen

    • #10930
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeres udlejer er helt urimeligt ufleksibel, men der er ingen regler i lejeloven, som præcis tager højde for dette problem. Hvis jeg var jer, ville jeg selv udskifte låsen på hoveddøren og sende udlejeren en nøgle. Det er meget usandsynligt, at I får alvorlige problemer – f.eks. opsigelse af lejemålet. Men der er ingen 100 % garanti.

      Meld jer ind i en lejerforening og få råd og bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.