Høj varmeregning pga utætte vinduer – lejelejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Høj varmeregning pga utætte vinduer – lejelejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14331

      Vi har netop modtaget en noget høj varmeregning, det er den første varmeregning vi har modtaget beregnet for et helt år.

      Jeg ved det skyldes vinduerne i stuen, da de er utroligt utætte. I vinters kunne vi faktisk ikke sidde længere tid ad gangen i stuen, da der var så koldt – på trods af at vi havde flere lag tøj på, varme hjemmesko, tæppe hen over os, og ikke mindst radiatoren på god varme. Man kunne tydeligt mærke det kolde træk.

      Vi kontaktede vores udlejer september sidste år med problemet. Han undlod at svare i 3 måneders tid på trods af at vi skrev flere gange. Da vi endelig fik fat på ham sagde han, at han ville sende en for at kigge på det. Der kom ikke nogen. I mellem tiden blev vi jo nødt til at lave en nødisolering af vinduet med aviser.

      Nu har vi endeligt i denne måned fået en til at kigge på det. Det viser sig at det midterste vindue (et stort vinduekompleks med 3 små øverste dele og 3 større nederste dele) faktisk er ved at falde af pga rådden træ. Den hænger kun med den øverste hængsel – vinduet kunne simpelthen ikke lukkes helt og havde et konstant åbning på et par cm. Hvordan de andre dele af vinduet ser ud ved jeg ikke, men kan forestille mig at de også nærmest står på gab.
      Eftersom det jo er alvorligt (vinduet kan falde ned på gaden), har de tænkt sig at isolere den midterste vindue permanent.

      Tilbage til varmeregningen. Kan vi få hjælp nogen steder, når det tydeligvis skyldes vinduernes alvorlige tilstand ?? Bor i Odense i en lejelejlighed.

    • #14332
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I bør klage til huslejenævnet og anmode om at udlejer får påbud om at udskifte vinduet. Det kan også komme på tale, at søge erstatning for de ekstra varmeudgifter, fordi udlejer ikke har vedligeholdt vinduerne. Endelig bør I få undersøgt om I betaler for meget i husleje.

      Meld jer ind i Lejerforening Fyn og få bistand.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.