høj husleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14361

      Hej jeg betaler 6500 kr om måneden i husleje for 100 kvm, og 1750 hver måned i varme da huset er piv utæt, men de vil ikke skifte vinduer, eller døre trods de er pilrådne. Men samtidig har de skrevet i kontrakten at jeg har delvis vedligeholdelse. Min mand var syg med cancer da vi i sin tid flyttede ind, og de lavede mundtlig aftale, men klart nu holder de sig til kontrakten, hvad indebærer udevendig vedligeholdelse? det er ikke beskrevet men de siger jeg skal male døre, vinduer udhæng og facade, og skuret og de skal blot betale materialerne, kan det virkelig passe?? og vi har ligeledes lavet hele haven smuk, den var ren krat da vi flyttede ind, vi har bygget helt ny tearasse, og passet alt inde og selv malet og bygget køkken da v flyttede ind. HJÆLP, jeg bliver ruineret

    • #14362
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør straks melde dig ind i en lejerforening og få bistand til at få lejen nedsat. I øvrigt er det meget risikabelt, at bo i et hus, hvor man har påtaget sig delvis udvendig vedligeholdelse. I risikerer at I selv skal betale for – f.eks. – at få repareret taget eller udskiftet varmeanlægget, med mindre det er klart afgrænset hvilke vedligeholdelses arbejder I skal udføre.

      Som udgangspunkt vil jeg råde folk til at flytte, hvis de har påtaget sig udvendig vedligeholdelse.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.