Høj efter-varmeregning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14589

      Hej,
      den 15 August 2014 fraflyttede jeg min gamle lejlighed. Jeg har for nogle dage siden modtaget en email fra min gamle udlejer, vedhæftet en abnorm høj efterregning på varme. Han mener at simpelthen, at jeg har overforbrugt for 6000kr i varme.
      Lejligheden var en gammel lejlighed fra 1901, og vinduerne var meget meget utætte. Jeg henvendte mig adskillige gange for at få dem ordnet, men intet lod til at flaske sig. Jeg antager at den forhøjede varme regning er sket kvag utætheden i den gamle bolig.
      Kan det passe at jeg er forpligtiget til at betale min gamle udlejer 6000kr fordi at han ikke har ordnet de vinduer jeg har bedt ham om adskillige gange?
      Det skal nævnet, at året forinden modtog jeg også en forhøjet regning. Da boede jeg stadig i lejligheden. Han kunne selvfølgelig godt se problematikken, og gik med til at vi slog halv skade over regningen. Det har altså været det tidligere løsningsforslag.
      Er der noget som helst jeg kan gøre eller stille op? Er blot en fattig studerende.

      Mvh
      Sebastian

    • #17419
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er flere ting du kan gøre. For det første kan du undersøge om varmeregnskabet er gyldigt, dvs. om det er kommet frem inden for den frist, der er angivet i lejeloven.

      Du bør gøre indsigelse, hvilket tvinger udlejer til at indbringe sagen for huslejenævnet.

      Du kan læse mere herom under Rettigheder – Lejemåls beståen – Varmeregnskab

      Jeg vil anbefale dig, at du får sagkyndig bistand i en lejerforening

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.