Hjælp, fugt skader.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9353
      Anonym
      Gæst

      Jeg har sagt min lejlighed op, og har jo reelt 3 mdrs. Opsigelse, men fik lov at flytte fra den pr. 1 maj hvis vi selv fandt lejere, og det gjorde vi.
      Nu jeg har været ved at flytte møbler er der dukket en kæmpe fugt skade op bag en reol, væggen er helt muggen og tapetet bobler. Der er også et hul i gangen, efter en der var og se på en anden fugt skade der var. Der havde været fugt skade inden vi flyttede ind, og vi blev lovet at lejligheden var nyrenoveret, og absolut ingen fugtskade tilbage, men nu har der bare været så meget med lejligheden, og vi har ikke boet i den, bla. Pga. det mug.
      Og vi har kun haft den pr. 1 jan 2009.
      Men jeg er bange for at nu hun skal til at renovere lejligheden igen, så de nye måske ikke kan nå at få d. pr. d. 1 maj, at det så går ud over os og vi kommer til at stå med den til at vores lejeperiode rigtig er slut.

      Og jeg tænkte på, jeg skrev til hende at jeg håbede hun ville give hele vores indskud tilbage, da vi ikke har kunne bo i lejligheden, pga. fugten osv. Kan vi ikke kræve det af hende?
      Jeg har under hele forløbet med de forskellige skader taget billeder i lejligheden, og sendt mails til hende, så har bevis på jeg har kontaktet hende om skader der ikke er blevet ordnet.
      Hilsen Wicki Sørensen

    • #9354

      Som du har beskrevet situationen, bør I få hele jeres depositum tilbage, men det sker helt sikkert ikke uden at der arbejdes for det.

      Til det formål bør I dels sikre jer grundig foto-dokumentation, dels sørge for omhyggeligt at få samlet ALLE papirer I har i sagen, dels søge at få kontakt med den fraflyttede lejer, der boede i lejlighe3den før I overtog den, samt endelig, at I opsøger videre assistance hos en lokal lejerforening:  http://dklf.flexnet.dk/index.php/lejerforeninger

      Læs evt. mere i opslaget om Fraflytnings-afregning.

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.