hjælp. fugt osv.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9678
      sophia 1253
      Medlem

      Hej.
      Jeg har nogle spørgsmål.
      Vi bor i en lejlighed, med fugt. som vi egentlig godt vidste, men blev lovede at det blev fjernet inden vi flyttede ind, altså en uge før. Og vi tænkte, at det var også okay. Bare de fik det fjernet..
      Nu er min kæreste blevet allergisk overfor diverse ting, og på mandag skal prik testes. Men vi er ret overbevidst om, at det har noget med lejligheden at gøre..
      Der bobler på de fleste vægge, inde i lejligheden.
      Er det fugt?
      Og er det lovligt, at vi ikke har nogén emhætte?
      Vinduerne er rådne, og rander ned med nikotin, hvad kan vi gøre ?
      3 måneders opsigelse, kan det nedsættes ?
      Jeg mener ikke at det er sundt at bo der, og at vi skal hurtigsmulig ud.
      Inden vi flyttede ind var istansættelsen heller ikke iorden. Og igen blev vi lovede at der blev malet osv.. men idag har vi lige opdaget, at maleren kun har malet loftet, hvor vi har gået og troet at der var blevet malet over det hele.
      Men Men Men , kan vi få hele indskudet tilbage, og skal vi istansætte den, hvor vi kun har boet her i 25 dage. Håber jeg kan fåå svar på mine spørgsmål. Da jeg er ret utilfreds med det hele, og bare vil flytte med det samme..

      Mvh Sophia

    • #9679
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I har mulighed for at bruge Lejelovens regler om mangler. Loven giver mulighed for: – forholdsmæssigt afslag i lejen,  -´at I som lejere kan ophæve lejemålet og dermed kun skal betale husleje frem til fraflytningsdagen.

      Det vil formentlig kræve en boligretssag, så I skal have hjælp af en lejeretskyndig advokat. Start med at gå til den lokale lejerforening.

      Se mere: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/57

      http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/126/stikord/Ophvelse

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.