HJÆLP! Min udlejer har ikke betalt boligafgift – bliver jeg nu smidt ud?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen HJÆLP! Min udlejer har ikke betalt boligafgift – bliver jeg nu smidt ud?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12117
      Deltager

      Jeg har boet leje i en andelslejlighed i 1 år. Min kontrakt er gyldig for 2 år. Jeg tjekkede ved indflytning, at min private udlejer havde ret til at leje ud af andelsforeningen, så der burde ikke være noget problem. Jeg har nu opdaget at udlejer ikke har betalt boligafgift til foreningen i 4 mdr, og jeg gætter på, at det bare er et spørgsmål om tid, før udlejer bliver ekskluderet. Det er jo ikke min skyld at udlejer ikke har betalt. Jeg har selvfølgelig betalt husleje til udlejer hver måned. Hvordan står jeg juridisk hvis/når udlejer ekskluderes? Hvor længe skal udlejer typisk være i restance før det sker? Og allervigtigst: Har jeg fortsat ret til at blive boende i lejligheden, som min kontrakt siger?

    • #12118
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis din udlejer bliver ekskluderet, har du som udgangspunkt ikke ret til at blive boende. Du står desværre temmeligt svagt, hvis andelsboligforeningen insisterer på, at du skal fraflytte. Du kan forsøge at få en aftale med andelsboligforeningen, således at du fremover betaler husleje direkte til andelsboligforeningen mod at de “freder” dig i en vis periode.

      Du bør have bistand af en lejeretskyndig advokat. Start med at kontakte den lokale lejerforening.

      Med venlilg hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.