HJÆLP ! min udlejer er skør

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen HJÆLP ! min udlejer er skør

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12769

      Hej Danmarks lejerforeninger.
      Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
      Jeg har lejet mig ind på et værelse hos en ældre kvinde.
      Jeg har boet der siden august 2012 og nu siger min udlejer at jeg ikke må have sovende gæster eller gæster i det hele taget. Og jeg må ikke benytte hendes køkken i mere end max. 30 min ca. uden hun brokker sig.
      Hun har gentagne gange været inde på mit værelse uden tilladelse fra mig, hvor hun har taget cigaretskodder for at ryge dem og drukket af min flaske sprut (blå gajol) uden min viden til det. Derudover har hun flere gange revet store totter pels af min kat som også boede der. Nu har jeg så opsagt lejen hvor jeg desværre har 2 måneders opsigelse. Jeg indbetalte 5200 kr. i depositum svarende til 2 måneders husleje. Og jeg har forklaret hende at der ingen steder står at jeg ikke må have sovende gæster og at jeg har det fordi jeg ikke er tryg ved at være alene og derfor har brug for at min kæreste sover der. Hvilket hun ikke har haft problemer med de første få gange han overnattede der siden jeg flyttede ind. Er der noget af dette jeg kan gøre noget ved ? Hun har også bare gået ind på mit værelse mens min kæreste og jeg “hyggede” os uden at banke på og det føler jeg som chikane af privatlivets fred. Svar venligst hurtigt. Da jeg ikke ved hvad jeg kan stille op mod denne dårlige udlejer.

      Mvh Natasja

    • #12770
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er altid et problem, når man bor så tæt på sin udlejer, som du gør. Her er et par forslag til, hvad du kan gøre.

      1) Få sagsbehandleren i din lokale lejerforening til at sende hende et venligt men bestemt brev om, at hun skal ophøre med sin chikane.

      2) Få monteret en lås i værelsesdøren. Du skal selv betale.

      3) Blokér håndtaget indefra med en stol eller lignende, når du er hjemme.

      4) Bed lejerforeningen hjælpe dig med at få din leje nedsat med tilbagevirkende kraft fra indflytningen. Lejen virker meget høj.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.