HJÆLP!!! Barn i lejlighed.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen HJÆLP!!! Barn i lejlighed.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11071

      Hej Jacob,

      Jeg bor i lejlighederne på Østerbro hvor det for 10 år siden ikke var tilladt at have børn. For 7 år siden var der nogen der klagede til lejerforeningen over at de var nød til at flytte når de fik børn, derefter blev det besluttet at børn måtte bo alle steder. Jeg har selv 2 børn og jeg har stadig problemer med naboerne fra alle sider. Hvis mine børn græder om natten eller tidligt om morgenen hører vi konstant banken fra underboen og vores sidenabo. Jeg har givet besked om dette til min udlejer og hun har sendt en klage til formanden for beboererrepræsentationen. De har svaret at de ikke autoritet har til at stoppe nogen fra at banke på lofter og vægge og at de ikke kan hjælpe mig. Mine børn bliver traumatiseret og bange, de kan ikke lege, grine eller græde fordi vi hele tiden hører voldelig banken fra naboerne. Hverken børnene eller min kone og jeg render rundt i lejligheden sent om aftenen eller noget i den stil, det er kun når børnene græder eller leger at de banker. Naboerne vil ikke snakke med mig om dette selvom jeg har forsøgt at komme i snak med dem flere gange. Det kan da ikke være rigtigt at man i danmark ikke kan have børn der græder uden at vi bliver beskyldt for at være dårlige lejere.

      Har jeg nogen rettigheder til at tage dette videre..? Er der et klagenævn jeg kan henvende mig til..?

    • #11072
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er ingen klagenævn, som har kompetence til at behandle en sag som denne.
      Din eneste udvej er, at anlægge et såkaldt “anerkendelsessøgsmål” mod din udlejer ved domstolen i København. Din påstand kan være, at udlejer skal forpligtes til at ophæve lejemålet for de naboer, der chikanerer dig. Jeg har aldrig hørt om fortilfælde for en sådan sag. Hvis du skal have en chance, skal du have en advokat til at føre sagen for dig.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.