HJÆLP

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10690
      Simone mørk
      Medlem

      Hej!!
      Min kæreste og jeg er lige flyttet ud fra vores lejlighed i fredericia. Vi har boet der i 4 måneder. Da vi flyttede ind lagdevi 6000 kr i depositum.
      Da da vi skal flyttet der fra vil hun tilbage holde 1000 kr for varme, selv om vi har betalt til varme igennem vores husleje hver måned. Nu her oveni siger vores udlejer at vi skal betale et flytte gebyr på 400 kr. Vi har spurgt alle dem vi kender, og ingen har hørt om det.
      Det skal lige sige at hverken de 1000 kr for varme eller de 400 kr er nævnt i lejekontrakte.. ?
      Håber i vil hjælpe hurtigst muligt

      Med venlig hilsen
      Simone mørk.

    • #10691

      Det omtalte flyttegebyr på 400 kr, er eftar al sandsynlighed helt ulovligt. (Der er faktisk afsagt højesteretsdom om emnet).

      Hvis dine månedlige varme-betalinger er aconto-beløb, med lige store betalinger hver måned, så er tilbageholdelse af et ekstra-varmebeløb i størrelsesordenen 1000 kr, er imidlertid godkendt praksis, forudsat pengene alene står som sikkerhed for et varmeregnskab du skal have til “normal varmeregnskabs-tid”, med tilbagebetaling af det overskydende beløb.

      Til at få gjort noget ved dette, feks kørt huslejenævnssag, vil jeg anbefale at du/I opsøger videre assistance i en en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.