Henviser til udløbet lejekontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Henviser til udløbet lejekontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14519

      Jeg er i en situation, hvor jeg er fraflyttet lejlighed, hvor jeg efter 14 dage ikke har fået en slutopgørelse, da der står i lejekontrakten, at der kan gå op til 3 mdr. før en slutopgørelsen vil blive udarbejdet.

      Jeg havde lejet lejligheden for 2 år, men endte med at bo der i 3½ år og derved er lejekontrakten ikke gældende, da jeg ikke har fået et tillæg eller en forlængelse af den gamle kontrakt.

      I forbindelse med fraflytningen har jeg selv renoveret lejligheden og specielt gulvet er det opstået uenigheder om.
      Jeg har fået slebet og olieret gulvet af en gulvmand, men nu siger Lejer at gulvet er “ødelagt” og derfor vil have penge til et nyt gulv. Gulvmanden siger at gulvet er fint og har en holdbarhed på over 10 år mere, ved den rigtige vedligeholdelse.

      det bliver henvist til lejekontrakten, men da der ikke er en gældende lejekontrakt, så kan man vel ikke henvide til denne?

    • #14520
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej du har ret. Hvis den gamle lejekontrakt ikke er udløbet, kan udlejer ikke støtte sin ret på denne kontrakt. Derved træder lejelovens 14-dages regel i kraft, og hvis du ikke har modtaget krav om istandsættelse inden denne dato, kan du kræve at få dit depositum udbetalt ubeskåret. Dog kan udlejer fratrække skyldig husleje og lignende.

      Indbring sagen for huslejenævnet i kommunen. Hvis du ønsker hjælp til sagen kan du indmelde dig i en lokal lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.