HASTER! Ny kontrakt, hvad med den gamle?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen HASTER! Ny kontrakt, hvad med den gamle?

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14395

      Hej!

      Min kæreste og jeg har igennem dba fundet en 2 værelses lejlighed på 49kvdm. Som vi kunne overtage d. 1. Februar 2015. Det er en privat udlejer.

      Vi indgik en aftale med udlejer om at vi månededligt skulle betale en husleje på 6.000 kr., inkl. Vand og varme, og så el ved siden af. I kontrakten var der anført 375kr for aconto el.
      Det resulterer i et samlet beløb på 6.375 kr./mdr.

      Vi gennemgik kontrakten, og det så for os fint ud. Men så gik vi herind og undersøgte om der måtte være vand og varme i huslejen, hvorefter vi så at der stod at det ikke var lovligt.

      Vi underskrev ikke første kontrakt.

      Så meldte vi det tilbage til udlejer, som derefter fremsendte en ny kontrakt.

      I den nye kontrakt lød beløbene således:
      Leje: 5435 kr
      Aconto varmebidrag: 350 kr
      Aconto vandbidrag: 215 kr
      Aconto elbidrag: 300 kr.
      Dvs. et samlet beløb på 6300 kr.

      Som i kan se i det ovennævnte tog han aconto beløbene fra huslejen.
      Min kæreste og jeg synes at det var helt fint og stemte overens med vores aftale om de 6000 kr. Inkl. Vand og varme.
      Vi underskrev kontrakten.

      Efter vi har afleveret kontrakten og vi tror at alt er i den skønneste orden ringer vores udlejer.
      Han fortæller at de der bor i lejligheden nu, flytter en måned før, så vi har mulighed for at overtage den d. 1. Januar, i stedet for d. 1.februar.
      Det vil vi selvfølgelig gerne.
      Derefter fortæller han at han har modtaget et brev om at acontobeløbene ikke stemmer overens med det reelle forbrug, og derefter tilbyder han så at ændre kontrakten, hvor indflytningsdatoen bliver rettet, og hvor acontobeløbene bliver rettet så de stemmer overens med forbruget.
      Det synes vi lyder som en god idé, så vi ikke pludselig får en ekstraregning.

      Så i fredags, samme dag som vi skulle betale depositummet for lejligheden, modtager vi den nye kontrakt med følgende beløb:

      Leje: 5435 kr.
      Aconto varmebidrag: 635 kr.
      Aconto vandbidrag: 327 kr.
      Aconto elbidrag: 300 kr.
      Dvs. det samlede månedlige beløb nu er oppe på 6.697 kr.

      Altså 400 kr. Mere om måneden end det aftalte.
      Og nu er det ikke 6000 kr. Inkl. Vand og varme, men derimod 6.397 kr. Inkl. Vand og varme.
      Udlejer har ikke i kontrakt 3, trukket beløbene ud af lejen, som ved kontrakt 2, hvilket vi havde regnet med.

      Min kæreste og jeg vælger derfor ikke at skrive under på kontrakten, men derimod beklagende fortæller udlejer at det ikke var aftalen, og at vi ikke er interesseret i lejligheden, med den nye månedlige ydelse.

      Derefter fortæller udlejer at vi stadigvæk skal betale de tre måneders husleje og depositum, da kontrakt nr. 2 var underskrevet.

      Mit spørgsmål er:
      • Er kontrakten juridisk bindende, når nu vi fik fremsendt en ny? For vi ser den som annulleret da det er helt andre beløb der er i spil.
      • Hvad med når vi ikke har betalt depositum til tiden?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.