HASTER! Ændring i indflytningsdatoen

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen HASTER! Ændring i indflytningsdatoen

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14139

      Jeg overtager en lejelighed pr. 1. august – men på grund af lejlighedens størrelse(7 værelser) og et meget sent syn på lejligheden – risikerer jeg nu at indflytningsdatoen bliver rykket.
      Jeg har byttet bolig og er selv rykket ud pr. 30. juni. Alle deadlines er overholdt mht. opsigelse af lejemål og bytningsformularer.
      Hvordan står jeg stillet, hvis de vælger at rykke indflytningsdatoen f.eks. 14 dage?
      Jeg bor pt. i en kammerats lejlighed med mine 2 børn og har taget ferie – som er planlagt i henhold til indflytningsdatoen d. 1. august. Mine ting står opbevaret, rummet er betalt frem til d. 3. august.
      Skal boligforeningen betale for de ekstra omkostninger, som er forbundet med en evt. ændring i indflytningsdatoen?
      På forhånd tak

    • #14140
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, jeg vil mene, at boligforeningen er forpligtet at dække dine ekstraomkostninger og eventuelt give dig et forholdsmæssigt nedslag i huslejen for den periode, du ikke har rådighed over lejliigheden. Se almenlejelovens § 17. 

      Søg rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.