Har ikke brugt vand og el

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11019
      DK 2608
      Medlem

      Jeg lejede en lejlighed i 7 måneder, et loft i et ældre hus, (01.11.2010-01.06.2011), kontrakten var inkl. el og vand, og så kom varme regnskabet oveni. Jeg var der imidlertid max 6 dage sammenlagt da jeg endte med at bo hos min kæreste. Dvs forbruget af vand og strøm har været tæt på ikke eksisterende, hvilket uden tvivl kan ses i lejers regninger modat hvis der havde været en ‘rigtig’ lejer som benyttede lejemålet fuld tid. Udlejer er nu kommet tilbage med et varmeregnskab på knap 7.000 kr.

      Jeg har appeleret til at mit manglende forbrug af el og vand rent retfærdigheds mæssigt bør trækkes fra…jeg prøver ikke at frarøve personen noget og betaler gerne differensen, for det har jo været udgifter på ine vegne, men de har jo haft en betydelig besparelse i kraft af at jeg betalte men aldrig var der. Udlejer nægter, da de ikke er forpligtet til at modregne noget som helst ifølge kontrakten 🙁 Er der noget jeg kan gøre. jeg vil bare gerne have det er fair for begge parter?

      Hertil skal siges at udlejer (bor nedenunder) har låst sigselv ind i tide og utide og derefter gjort mig opmærksom på det. Jeg lod desuden den næste lejer flyutte ting ind to uger før frist, da jeg jo som sagt ikke benyttede lejligheden.

    • #11020

      Umiddelbart kan jeg ikke komme med et bud på et svar. Der er for mange oplysninger jeg mangler.

      Jeg tror nu godt du kan få et forholdsvis kontant svar, men for at kunne svare på dit spørgsmål, må man have langt flere oplysninger om situationen.  Det er bla. nødvendigt at kunne spørge ind til detaljer og at nærlæse lejekontrakt + de aktuelle skrivelser der måtte være i sagen.

      Dermed kommer vi over i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil bestemt anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.