Har boligselskabet snydt ifht vaskeregning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Har boligselskabet snydt ifht vaskeregning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11268

      Hej.
      Jeg bor til leje i et boligselskab, og fik i sommeren 2011 set på vores opslagstavle i opgangen. Der hang en seddel hvor der stod,- at grundet en fejl, var vi beboere ikke blevet trukket for vores sædvanlige vask i 1 år. Altså stammer vaskeregningen tilbage til hele 2010. (vi betaler det vi nu vasker for, indover huslejen)
      Vi ville blive opkrævet det skyldige beløb over 5 mndr.

      Jeg bad efterfølgende om at få udleveret dokumentation på beløbet, hvilket tog dem ca ½ år at fremskaffe fra miele.

      De har nu lagt 800kr oveni den normale husleje de næste 5 mndr, så jeg nu betaler 6700 pr måned.
      Rigtig svært som studerende at skulle betale.

      Jeg vil derfor høre om det egentlig ikke er en fejl som boligselskabet må tage på egen kappe?
      At de pludselig opdager at der har været sket en fejl året tidligere, og derefter opkræver et helt års vask, det synes jeg er ret voldsomt.

    • #11269
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Betaling for vask er ikke en pligtig ydelse i lejeforholdet. Det vil sige, at du i princippet kan undlade at betale ekstraregningen sammen med huslejen. Du kommen nok til at betale det alligevel, men det giver dig muligheder for at forhandle om en længere afdragsperiode.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.