Hæk!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14366
      Lone Bak
      Medlem

      Bor tilleje i rækkehus. I sep. kom et par gårdmænd og spurgte mig, om jeg havde en kloak i haven, for de skulle rense den pga. problemer med toiletterne i næste række. Det havde jeg så ikke, men de har tilsyneladende fundet en delvist under min hæk. Det har resulteret i, at de – uden at meddele mig noget som helst – har klippet min hæk i hjørnet af grunden 1 m til den ene side og 1 m til den anden side, så der nu er et stort gab. Uvedkommende kan nu stort set gå direkte ind i min have og det synes jeg er utrygt. Jeg har bedt dem om at udbedre skaden evt. med en dør, som nogle andre beboere har, men det vil de ikke. Jeg må leve med det store grimme åbne hul. Jeg betaler i husleje med varme 7200 kr, hver eneste måned og er vildt utilfreds med, at de intet vil gøre for at udbedre den skade, der er sket. Har de virkelig ret til det?

    • #14367
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, det må de ikke. Hækken er en del af dit lejemål og må selvfølgelig ikke fjernes af udlejer. Hvis du bor i privat udlejning, kan du klage til Huslejenævnet. Hvis du bor i alment byggeri kan du klage til Beboerklagenævnet. Begge organer har sekretariat i din kommune.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand. 

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.