Håndværkerarbejde på “færdig” lejerbolig.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Håndværkerarbejde på “færdig” lejerbolig.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10937
      Stefan 2526
      Medlem

      Hej Danmarks Lejerforening.
      Jeg bor i en 75 kvm stor lejerlejlighed på sydfyn, total nyrenoveret.
      Jeg overtog boligen den 1. marts 2011. I vores kontrakt stod der at boligen ville blive leveret færdig renoveret. Ved indflytteles var boligen ikke helt færdig. Der manglede stadig at blive monteret 2 nye vinduer, og 2 vindueskarme, samt maling af disse. Dette blev først færdig installeret 2 måneder efter indflytningsdatoen. Der udover har der været en del fejl og mangler i boligen. Som afskallende maling, u-låsbar hoveddør, maling på vinduer, mm. Disse blev rettet for omkring 1 måned siden.
      Spørgsmålet er så, om vi kan få nogen form for godtgørelse, da det har været lidt af en plage at have håndværkere rendende fra gang til gang, når der nu står i vores kontrakt at boligen leveres færdig renoveret. Fejl og manglerne går jeg ikke ud fra kan kompenseres, da de er blevet rettet, på udlejers regning.

      På forhånd tak

    • #10938
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I princippet er der mulighed for at få et såkaldt forholdsmæssigt afslag i huslejen efter lejelovens § 11, stk. 2. Jeg kan dog ikke bedømme om manglerne i din bolig er alvorlige nok, til at Boligretten vil give dig et sådant afslag.

      Meld dig ind i Lejerforening Sydfyn og få bistand. Adressen kan ses under menuen “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.