Håndtering af depositum,mangler ved lejemål og fejloplysning ifm varmeforbrug

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Håndtering af depositum,mangler ved lejemål og fejloplysning ifm varmeforbrug

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10146

      Jeg skal opsige et erhverslejemål, som jeg knapt har haft i 1 år, da udlejer ikke overholder det lovede.

      Har jeg nogle muligheder for at få dækket mine merudgifter, mon.
      1. Varmeforbrug blev oplyst til 800-1000 pr mdr. jeg har brugt langt mere end det dobbelte.Lejemål var ikke isoleret som oplyst, så jeg har yderligere købt gulvtæpper,gasovne mm for ca. 7000 kr. Kan jeg forlange at få refunderet udgiften til fx 70 m2 gulvtæppe som jeg jo ikke kan bruge andre steder. Og hvad sker der hvis jeg ikke betaler den sidste varmeregning som jeg nok snart får(jeg har separat el-måler i mit lokale, som aflæses af udlejer)
      2.
      Jeg ventede ½ år på ordnede forhold på p-plads og fællesarealer samt havde 2 dage hvor jeg måtte aflyse alle mine kunder pga af snemasser, Han mente ikke at snerydning hørte med i lejemålet.Det fik jeg dog overbevist ham om ved at vise ham lejeloven
      3.
      Jeg var stillet en vandvarmer i udsigt fra starten, den er aldrig kommet op, derfor kun iskoldt vand og til tider intet pga tilfrosne rør .
      4.
      Jeg har punktligt betalt den fulde husleje,så kan
      jeg undlade at betale husleje i opsigelelsperioden så udlejer istedet tager af det indbetalte depositum ? Så er jeg da sikker på at de ikke ryger med i købet, for jeg ved snart ikke hvad han kan finde på.

      Til sidst – jeg har både mundtligt og skriftligt(godt nok kun på mail)gjort udlejer opmærksom på ovenstående ting flere gange.

      Allerhelst ville jeg være kommet på jeres kontor, men jeg underviser begge aftener, så derfor den lidt lange mail.Jeg er selvfølgelig mere end villig til at melde mig ind, hvis I mener at jeg skal køre en sag.
      Med venlig hilsen

    • #10147
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Vi kan desværre ikke rådgive om erhvervslejeforhold her i brevkassen, da vi ikke har tilstrækkelig sagkundskab på området.

      Nogle af vore lokalforninger rådgiver dog også erhvervslejere. Ring til dem og hør om de kan hjælpe dig. Ellers må du have en advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.