gulvvarmen har ikke virket i 4 mdr.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen gulvvarmen har ikke virket i 4 mdr.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10238

      Jeg er lidt i vilrede om hvordan jeg skal forholde mig til min el- regning.
      D 15 juni flyttede vi i et lejet hus, som varmes op med el. Der er instaleret genvæks anlæg.
      Da jeg omkring nov ville sætte gulvarme på, blev her meget varmt, og jeg kunne ikke skrue ned igen. Kontaktede udlejer, som bestilte et vvs firma , som kom og lavede det. Men systemet blev ved med at vise fejl. Vvs firmaet har været her 6 gange indtil 21 febuar , hvor vvs firmaet henvendte sig til det firma hvor de havde bestilt genvæksanlæget. Som kom ud og lavede det. Den har dog siden vist fejl.
      Man kan tydeligt se på mine el regninger – hvor det er gået galt.
      Jeg har betalt næsten 24000 kr for 6 mdr, hvilket jeg ikke syntes er rimligt , da varmen ikke har virket.
      Hvilken rettigheder har jeg ?
      Jeg har hver gang sørget for at vvs firmaet kom, når måleren viste fejl.

    • #10239
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg beklager, at du først får svar nu.

      1) Det er udlejers ansvar, at gulvarmeanlægget virker efter hensigten.

      2) Du kan indbringe sagen for huslejenævnet i din kommune, som kan give udlejer et påbud om at reparere varmeanlægget. Men det er ikke sikkert, at et sådant påbud får nogen virkning. Udlejer vil tilsyneladende gerne bringe anlægget i orden, men anlægget er åbenbart et meget uheldigt “mandags-eksemplar”.

      3) Du kan kræve erstatning for dine ekstraudgifter og eventuelt forholdsmæssigt nedslag i lejen. Da en sådan sag muligvis skal i boligretten, får du brug for en lejeretskyndig advokat. Gå til den lokale lejerforening og hør, hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.