Gulvtæpper

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9929

      Jeg har et spørgsmål ang fraflytning af lejlighed.

      Jeg har ved aftale om opsigelse af lejekontrakt med udlejer haft kontakt med ham om istandsættelse af lejligheden ved fraflytning.

      Han har planer om at skifte gulvtæpper i lejlighedens 3 rum plus gang pga pletter på gulvtæpperne. Der er tale om henholdsvis en rødvinsplet en kaffeplet og en stearinplet. Jeg har renset alle tæpperne med en tæpperenser og mener også at pletterne er blevet mindre.

      Jeg mener ,efter at have studeret lid på nettet, at udlejer:

      kke må istandsætte lejligheden til nyere/bedre standard end ved indflytningen for lejerens indskud og at indvendig vedligehold kun omfatter hvidtning af vægge og lofter samt maling af paneler.

      Der er ikke lavet fraflytningsrapport endnu

      Jeg vil høre om i har en mening om sagen eller om i kan henvise mig til lignende sager hvor jeg kan få lidt “præcedens” til min udlejer ved fraflytningssynet.

      Mange hilsner Martin Elberg

    • #9930
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejer skal senest 14 dage efter fraflytningen sende dig en opgørelse over hvilken istandsættelse, han vil iværksætte på din regning. (Fristen kan være udvidet ved en aftale i lejekontrakten). Overholder han ikke fristen, kan han ikke kræve istandsættelse på din regning.

      Med hensyn til istandsættelsens omfang, kan der være truffet særlig aftale i lejekontrakten, der f.eks. forpligter lejeren til nyistandsættelse herunder af gulve, skabe o.l. Men følgende grundregel gælder altid: Lejeren kan ikke forpligtes til at sætte lejligheden i bedre stand end ved indflytningen.

      Det er svært at pege på bestemte domme som præcedens i dit tilfælde, da alle fraflytningssager som regel er meget konkrete og meget forskellige.

      Det bedste råd, jeg kan give dig, er derfor at melde dig ind i en lejerforening og få konkret rådgivning i din egen sag. Lejerforeningen kan også rådgive dig om muligheden for at indbringe sagen for Huslejenævnet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.