Godtgørelse efter vandskade.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Godtgørelse efter vandskade.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10430

      Hej,
      Jeg har haft vandskade, hvor vandet kom ind igennem hele loftet på et af mine værelser.
      Men udlejer som prøver at slippe nemt fra der, satte en affugter ind, og sagde vi kunne flytte der ind på værelset efter 6 dage.
      Men det vi ikke mente det kunne passe, måtte hele loftet ned og det var vådt. Det tog håndværkere lidt over 3 uger at få det hele lavet igen.

      Mit spørgsmål er, hvad kan jeg kræve i tilbagebetaling af husleje? -Affugteren har også brugt meget strøm.

      Jeg giver 5600 i husleje, og værelset er på 20 kvm. Men man har ikke kunne være i lejligheden pga håndværkere, affugteren (larm) og lugten fra det rådne loft.

      Mvh Katrine

    • #10431
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja du kan kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen for den periode, hvor du ikke har kunnet bruge værelset. (Lejelovens § 11, stk 2)

      Din leje virker meget høj og kan muligvis sættes ned, hvis du klager til Huslejenævnet. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.