Genhusning ved renovering

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12739

      Jeg bor til leje i en andelsboligforening, der står overfor et gennemgribende renoveringsprojekt – udvendigt og inde i lejlighederne.
      I forbindelse hermed er vi flere lejere, der skal genhuses.
      spm 1/ Er det lejerne eller udlejer, der skal betale de 2x flytning til/fra genhusningen?
      spm 2/ Skal udlejer opsige mit lejemål (med en 3 mdrs opsigelsesperiode) i sådan en situation?
      spm 3/ Således, at jeg kan fraflytte lejemålet (ikke flytte tilbage efter genhusning), uden at skulle betale obligatorisk afhøvling af gulvene samt normal maling af vægge og lofter og få hele mit indskud tilbage?
      spm 4/ Såfremt lejemålet i genhusningen(fx.containere på p-pladsen)ikke svarer til aktuelle lejemål, men er ringere, skal udlejer vel godtgøre dette?
      spm 5/ Hvordan bør/skal udlejer godtgøre forringet lejemål i genhusningsperioden?
      spm 6/ Skal udlejer iøvrigt kompensere for genhusning fx. ved reduceret husleje eller andet?

      Med venlig hilsen
      Jens Andersen

    • #12740
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan bekræfte, at hovedreglen er, at lejerne skal holdes skadesløse eller kompenseres ved større renoveringsprojekter. Men:

      Dine spørgsmål er for komplicerede til at jeg kan besvare dem her i brevkassen. Man der nødt til have langt flere oplysninger, og dermed er vi ovre i egentlig sagsbehandling.

      Du må derfor melde dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.