Genhusning under renovering

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Genhusning under renovering

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13767

      Hej

      Jeg bor med mine to børn og hund i et alment boligseskab.

      De skal i gang med en stor renovering, som pr lejlighed vil tage 8-10 uger. Der skal udskiftes tag og vinduer, nyt køkken og bad, installeres genvex.

      Vi skal blive boende og vil få udleveret to kogeplader og få en toilet/bad vogn 200 meter væk fra vores lejlighed. I den skal vi også hente vand til dagligdagen og vaske op.

      Min hund skal skærmes af for håndværkere, hvilket er umuligt, da hun er en nervøs hund, som reagere på støj. Så skal jeg selv sørge for pasning i 8-10 uger.

      Mit spørgsmål går på om jeg ikke har nogen krav om at blive genhuset? Har ikke lyst til at bo i min lejlighed under de omstændigheder og have håndværkere reddende ud og ind i så lang tid. Tænker også på byggestøv og skidt i alle rum.

    • #13768
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jo, personligt vil jeg mene, at du burde genhuses. Men det er ikke sikkert, at du kan gennemtvinge det. Alternativt kan du leje et sommehus og derefter anlægge sag mod boligselskabet med krav om, at de skal betale ekstraudgiofterne.

      Søg rådgivning hos en lejeretskyndig advokat,  før du gør noget.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.