Genhusning ifb med skimmelsvamp

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Genhusning ifb med skimmelsvamp

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12517

      Jeg blev ifb med skimmelsvamp i lejebolig genhuset i en lejlighed med skimmelsvamp. Jeg inf lejer om min datters og mine gener. Min datter måtte flytte et tredje sted hen efter 14 dage. Der gik 2 mdr før der blev tager prøver og vi fik den besked at der ikke var påvist skimmelsvamp. Boligselskabet valgte dog at genhuse os “for en sikkerheds skyld” et tredje sted. Efter næsten et år har jeg bedt om prøveresultaterne fra genhusningslejligheden. De viser at der også blev konstateret skimmelsvamp der. Jeg har klaget over at jeg har betalt husleje i endnu en lejlighed med skimmelsvamp. Samt at boligselskabet valgte at fortie de faktuelle svar. Jeg har bedt om at få pengene refunderet for de 2 mdr husleje. Dette er blevet afslået. Hvad er min rettigheder ?

    • #12518
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis prøveresultaterne er alvorlige nok, kan du kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen for den tid du har boet i de to skimmelsvampramte lejligheder.

      Men du er nødt til at anlægge sag ved boligretten for at komme i gennem med det. Kontakt den lokale lejerforening og hør om de kan anbefale en lejeretskyndig advokat, der kan hjælpe dig.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.