Genhusning – ret til nedsat husleje?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Genhusning – ret til nedsat husleje?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12507

      Hej

      Jeg har boet 4 mdr. i en alm. bolig hvor der nu er konstateret skimmelsvamp samt at boligen er uegnet til beboelse og at jeg aldrig vil kunne komme tilbage.

      To af de tre tilbud om genhusning jeg har fået er 14 kvadratmeter mindre (et værelse) end det jeg har i dag og faciliteterne langt dårligere og huslejen dyrere.

      Jeg har fået et tilbud der er nogenlunde tilsvarende det jeg har i dag selv om beliggenheden ikke er så god. Det er dog med elvarme uden varmepumpe (jeg har oliefyr) Huslejen uden varme er 1800 kr. dyrere end det jeg betaler i dag. De siger det er alt hvad de kan tilbyde. Jeg skal flytte straks pga sundhedsfare. Har jeg krav på at de over en årrække tilpasser huslejen så den til at starte med svare til det jeg betaler i dag?

    • #12508
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I princippet kan du anlægge sag ved boligretten og kræve naturalopfyldelse, altså at din udlejer skaffer dig en tilsvarende bolig til samme pris. Hvis udlejer ikke kan det, kan han blive dømt til at betale forskellen i husleje. I praksis kan det være svært at komme i gennem med.

      Du bør konsultere en lejeretskyndig advokat. Kontakt den lokale lejerforening og hør hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.