Generede lyde samt løglugt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Generede lyde samt løglugt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14122

      Hej

      Jeg bor ovenover en Shawarma bar. Jeg har oplevet i mere end et år problemer med en meget kraftig løglugt i min lejlighed. Den kommer pludselig mange gange om dagen samt om natten. Det er så slemt, at man ikke kan holde ud at være i lejligheden. Min udlejer har reageret halvt år efter jeg har gjort hende opmærksom på problemet, efter rigtig mange af mine mails til hende. Hun har snakket med ejeren af Shawarma huset, men han virker meget ligeglad. Problemet ef der stadig! Nu kommer der bankede lyde fra Shawarma midt om natten. Jeg fandt ud af at det er fordi de hakker deres grøntsager. Jeg har ikke sovet i mere end 2 uger nu pga. støjen. Baren Er åben til kl. 3-4 om natten i hverdagen samt til 5-6 om morgen i weekenderne. Lyderne kommer typisk kl. 01:30, 03:00, 04:30 om natten. Jeg har flere gange gået ned for at snakke med dem, men de er fuldstændig ligeglad og vil slet ikke høre på hvad jeg siger. Hvad skal jeg gøre?
      Den situation har stået på rigtig længe og det ødelægger mit helbred. Jeg er træt og kan ikke fungere om dagen, det føles som en ren tortur at blive vækket flere gange om natten både af lyden og lugten. Jeg har haft mange sygedage på det sidste. Jeg føler mig enorm stresset pga. situationen.
      Er der noget jeg kan gøre?

      På forhånd tak.

      Med venlig hilsen
      Malwina

    • #14123
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er flere ting du kan gøre. F.eks. kan du forsøge at få kommunens miljømyndighed til at gå ind i sagen og undersøge om de overholder reglerne om åbningstid, støj osv.

      Det kan også være, at der skal startes en sag over for din udlejer om forholdsmæssigt nedslag i lejen på grund af gener.

      Du bør have professionel hjælp, f.eks. i den lokale lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.