Gebyrer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10485
      Mikkel 2070
      Medlem

      Ifølge min lejekontrakt skulle jeg overtage mit lejemål 15.10.2007. Da jeg var til syn på lejligheden fik jeg at vide, at den håndværker, der skulle færdiggøre køkkenet var på ferie og det godt kunne tænkes, at køkkenet ikke ville være færdig til overtagelsestidspunktet. Det var ikke noget problem for mig, hvis jeg skulle vente nogle dage da jeg sagtens kunne blive boende hos mine forældre til lejligheden var klar.

      Jeg havede sammen med depositum betalt husleje for hele oktober 2007 inden jeg flyttede ind. Lejligheden var først færdig et par dage inde i november måned. Jeg meddelte via mail boligselskabet, at jeg naturligvis ikke ønskede at betale for hele oktober måned, når lejligheden først var færdig i november. Jeg undlod derfor at betale den efterfølgende huslejeregning.
      Min mail blev videresendt til afdelingslederen, som ikke svarede tilbage. Jeg rykkere i måned senere for at svar på min indsigelse. Jeg hørte stadig ikke noget.

      Syv måneder senere er der på min huslejeregning påført rykkergebyr på 250,-. Og det har der så været hver eneste måned lige siden. De har aldrig rykket mig på den regning, som jeg gjorde indsigelse over og som ikke er blevet betalt. De rykker mig løbende hver måned på de faktura, som jeg HAR betalt. De har aldrig realitetsbehandlet min indsigelse over regning for måneden før lejligheden var klar.

      Jeg betaler systematisk min husleje den 4.sidste bankdag i måneden. Forfaldsdato på min husleje er 6. i måneden. Jeg mener, at jeg betaler 10 før forfaldsdato. Boligselskabet mener, at jeg betaler 20 dage efter forfaldsdato.
      Boligselskabet vælger ganske enkelt at antage, at den regning som jeg gjorde insigelse over og som jeg med delte, at jeg ikke ville betale også er betalt – men at jeg derfor er bagud med alle mine betalinger.
      Fire er jeg blevet sendt til inkasso. Alle gange har deres advokat trukket sagen tilbage, da jeg har meddelt, at jeg ikke kan erkende, at være bagud med mine betalinger.
      Sidste gang ophævede boligskabet lejemålet og forsøgte med Fogedrettens hjælp at få mig udsat af lejemålet. Jeg kontaktede Fogedrettes jurisk og forklarede hende sagen. Hun meddelte, at hvis jeg kunne dokumentere, at min husleje var betalt, så skulle jeg bare tage kvittering med i retten. Jeg meddelte boligforeingen dette via mail. 15 min. senere fik jeg besked om, at de havde tilbagetrukket sagen.
      Men de forsætter med at påføre mig 250,- i rykkergebyr hver måned.

      Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Når jeg skriver til boligselskabet for jeg blot at vide, at det er sådan deres rykkerprocedure er og at de ikke ønsker at besvare flere af mine henvendelser.

      Må man gerne sende rykkere på regninger, som jeg mener, at jeg har betalt?

    • #10486
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dit spørgsmål er for kompliceret til at kunne besvares i brevkassen.

      Men så vidt jeg kan se, risikere du at stå med en kæmpegæld i gebyrer. Jeg vil anbefale dig, at du tager kontakt til en advokat for at anlægge et såkaldt anerkendelsessøgsmål, hvor boligselskabet forpligtes til at anerkende, at gebyrerne er ulovligt opkrævet.

      Med  venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.