gebyr og ophævelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12145

      min kæreste havde ikke fået penge en måned så vi kunne ikke betale huslejen og da vi fik brev om at vi manglede at betale vores husleje ringede min kæreste der ind og fik en mundtlig aftale på at vi betalet når min kæreste havde fået penge og det var så i orden.
      vi fik så et brev ca. 14 dage efter om at de har ophævet lejemålet og vi skulle være ude inden 3 dage. min kæreste ringer så derind for at sige at han havde lavet en aftale men det benægter de at der er blevet lavet.
      kan de godt smide os ud selvom der blev lavet en aftale?

      vi prøver så at finde de penge (min kæreste havde stadig ikke fået sine penge pga. kludder i systemet) inden de tre dage men det har ikke kunne lade sig gøre.
      derefter ringer vi for at høre om vi kunne få lov til at få weekenden over til at få flyttet vores ting og det kunne vi så godt men så ville der ryge et gebyr oveni regningen på 1200kr.
      er det lovligt?

      M.V.H
      den lille familie

    • #12146
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der står ikke noget i lejeloven om et gebyr på 1200 kr, som I beskriver. Jeg tvivler på, at det er lovligt. Det minder mest af alt om en slags dummebøde.

      Hvis I fastholder, at der er lavet en aftale om at I kunne være i restance, kan I nægte at flytte. I så fald skal sagen behandles af boligretten. Indtil sagen er afgjort i boligretten og eventuelt landsretten skal I ikke flytte.

      I får brug for en lejeretskyndig advokat. Henvend jer i den lokale lejerforening og hør hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.