gælder lejekontrakten stadig?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen gælder lejekontrakten stadig?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13948
      camilla 5588
      Medlem

      min kæreste og jeg har i 3 år boet til leje i et hus hos en privat udlejer, men nu er huset dømt kondermineret og fristen for brugsophør er d. 15/10-14. Vi vil meget gerne flytte her fra hurtigst muligt da huset er sundhedsskadeligt og fordi vi føler os snydt af udlejer mht det hun fortalte om husets stand da vi indgik aftalen. Mit spørgsmål er derfor om vi stadig er bundet af 3 måneders opsigelse som der står i lejekontrakten eller om det ikke længere er gældene nu hvor det er blevet bevist at det er sundhedsskadeligt at bo her?
      Venlig hilsen camilla

    • #13949
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I har ret til at ophæve lejeaftalen i medfør af lejelovens § 12. Når man ophæver et lejemål, er man kun pligtig til at betale husleje frem til den dato, hvor man flytter.

      Hvis I har haft gener af at bo i huset, eller hvis brugen af huset har været begrænset på grund af sundhedssskade, kan I kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen. i kan også kræve erstatnng for flytteudgifter, ødelagte møbler og lignende. I kan anlægge retssag herom mod udlejeren.

      Få bistand i en lejereforening til at finde en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.