Frosne vandrør og lejerforening, når man kun har et værelse?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Frosne vandrør og lejerforening, når man kun har et værelse?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11442

      Hej
      Jeg har to spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med.

      Jeg bor til leje og skruede i weekenden ned for min radiator, da jeg ikke skulle være hjemme. Jeg kom så tilbage søndag, ville skrue op for varmen, men det lader til at rørene i mellemtiden er frosset til.
      Hvem har du ansvaret, er det mig der skal betale for at få dem varmet rørene op, eller skal jeg kontakte udlejer? Og kan jeg i tilfæde af det er udlejers ansvar bare bestille en vvs mand til at ordne det, og så sende regningen til udlejer, eller skal jeg vente på udlejer ordner det. Det er jo ret presserende grundet kulden.

      Mit andet spørgsmål er: Jeg bor i øjeblikket til leje på Trøjborg i Aarhus i et værelse på 14 kvm med adgang til køkken og bad og fri vask. Huslejen er 2850 plus 400 i aconto varme/vand/el. Er det for meget?
      Jeg lejer værelset, af ham der bor i det andet værelse i lejligheden. Han lejer så hele lejligheden af en pige. Min indtryk er han har delt lejen lige mellem ham ham og mig.

      I tilfælde af min leje er for høj, kan jeg så få husleje nedsættelse og hjælp dertil ved at melde mig ind i en lejeforening? Eller kan det ikke lade sig gøre, når det kun er et værelse? Hvis det ikke kan, kan min udlejer så søge om nedsættelse, da han jo lejer hele lejligheden?

      Vi har tre måneders opsigelse fra vores side og én måned fra udlejer, da udlejer egentlig ønsker at sælge boligen. Kan vi så risikere at blive opsagt ved at søge nedsættelse?

      Håber på svar
      Hilsen Jonas

    • #11443
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, det er udlejeren, der skal sørge for at varmen fungerer. I praksis kan det være den administrator, der administrerer ejerforeningen, hvs det er en ejerlejlighed i lejer.

      Det er dog ham, du har lejet værelset af (fremlejegiveren), der skal klage til sin udlejer (pigen)

      Jeg tror, din husleje er for høj, men jeg kan ikke bedømme det endeligt på baggrund af spørgsmålet. Hvs f.eks. hele lejlighedens areal er 60 m2 og du og din fremlejegiver betaler 5.700 tilsammen i husleje svarer det til en leje på 1.140 kr pr kvadratmeter pr. år. I gamle ejendomme fra før 1970 bør lejen sjældent være over 600 kr pr. m2.

      Meld jer ind i Randers Lejerforening og få bistand til at få lejen sat ned.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      Randers Lejerforening:
      Torvegade 14, 1.sal
      8900 Randers
      Tlf. 86429114

      ÅBNINGSTIDER

      Tirsdag 18.30 – 21.00

      Torsdag 18.30 – 21.00

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.