Frister for lejers indsigelser ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Frister for lejers indsigelser ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13473
      Leif 5101
      Medlem

      Udlejer har sendt a) flytningsopgørelse den 13/5 2013 samt varmeafregning 13/9 2013. Begge dele er nøje specificeret og modtaget rettidigt.

      Jeg har glemt at gøre indsigelse mod flytteopgørelse, som jeg ikke er indforstået med. Varmeopgørelsen er ok. Hvor sent kan jeg “nå” at gøre indsigelse, eller er det for sent. Hvad siger loven omkring lejers indsigelsesfrister for flytteafregning og varmeafregning ?

    • #13474
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Fristen for indsigelse mod varmeregnskabet er 6 uger fra datoen for modtagelsen.

      Der er ikke nogen frist for indsigelser mod flytteopgørelse. Nogen gange bliver lejere i din situation dømt for passivitet, hvis de f.eks. først gør indsigelse, efter at sagen er gået i fogedretten. Jeg vildog tro, at du har en god chance for at få dine indvendinger mod flytteopgørelsen realitetsbehandlet i huslejenævnet (privat udlejening) eller beboerklagenævnet (almen udlejning), hvis du hurtigst muligt indbringer sagen.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.