fremvisning af lejlighed uden accept

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen fremvisning af lejlighed uden accept

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12301

      Hej

      jeg har opsagt min lejlighed og skal være ude den 27.9

      I perioden fra jeg opsagde lejligheden og til nu, har udlejer haft vist lejligheden frem for andre, uden jeg har vidst noget om det. Jeg har nu fundet ud af at udlejer har haft ringet til mig, men hvor jeg ikke har kunnet tage telefonen.
      Mit spørgsmål går derfor på om udlejer godt må låse sig selv ind i lejligheden og vise den frem, uden han har været i direkte kontakt med mig? er det ikke lidt en krænkelse af privatlivet?

      Desuden har jeg haft snakket med en af jer på en messe, som opfordrede mig til at undersøge kommunens “kvadratmeterpris” for lejligheder, men henblik på om huslejen er for høj. Men hvor finder jeg lige ud af det henne, og hvad hører der ind under denne pris (varme, vand ect). Nu er det Hvidovre kommune jeg skal bosætte mig i, så det er netop denne kommune jeg tænker på.

      På forhånd tak

    • #12302
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) En udlejer må ikke selv låse sig ind i en lejlighed uden tilladelse fra lejeren.

      2) Kvadratmeterleje. Lejen pr. kvadratmeter kan fastsættes konkret ved at opstille et omkostningsbestemt budget for den pågældende ejendom. Der findes ikke nogen generelle kvadratmeterlejer, der er gældende i en hel kommune. Du kan klage til Hvidovre kommunes huslejenævn over lejen i den lejlighed, du skal flytte ind i. Huslejenævnet skal så fastsætte lejen ved enten at lave et konkret budget – eller ved  at sammeligne med andre lignende ejendomme med omkostningsbestemt leje.

      Meld dig ind i Amager Lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      Amager Lejerforening

      Amager Fælledvej 4, butikken
      2300 København S
      Tlf. 32955492

      Åbningstid: Tirsdag og torsdag kl. 16.30 – 18.30

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.