Fremleje af bolig under salg

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fremleje af bolig under salg

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12123

      Hej

      Jeg har lige fået tilsendt lejekontrakten fra min kommende udlejer. I lejekontrakten er jeg opsagt på forhånd med 2 år fra indflytningsdato. Derudover giver udlejer sig selv mulighed for at opsige mig med 3 måneders varsel med henblik på salg af ejerlejligheden. Dette er noteret under paragraf 11. Må udlejer godt lave en sådan aftale, eller er det i strid med lejeloven. Jeg skal svare udlejer snarest, så venligst hjælp mig hurtigt.

    • #12124
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er lovligt at aftale at lejemålet er tidsbegrænset i 2 år. Det er derimod ikke lovligt for en udlejer at opsige lejeren med 3 måneders varsel med henblik på salg af ejerlejligheden. Selv om du har skrevet under på en kontrakt, hvor dette vilkår er anført i § 11, så er vilkåret ugyldigt, og du kan sidde det overhørig.

      Meld dig ind i en lejerforening og få hele din kontrakt gennemgået. Husk 90 % af alle lejere i privat udlejningsbyggeri betaler for meget i husleje. Måske gælder det også dig.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.